piątek, 15 marca 2013

DIY veiled beanie - jil sander like

W sezonie S/S 2012 Jil Sander pokazał świetne czapki kominy z woalą. Czapki powstały dzięki współpracy z modystą - Stephenem Jonesem. Od razu stały się bardzo popularne, zaczęła je nosić Anna Dello Russo, a także modelki (np. Daria Strokous czy Hanne Gaby Odiele).
Od pewnego czasu zbierałam się do zrobienia takiej (tak wiem, mam zapłon...). Postanowiłam zrobić dwie - białą i czarną. Błękitna tez wygląda obłędnie, ale ciężko było mi zdobyć niebieski tiul, który by był podobny do odcienia czapki.







Czego potrzeba:
  • czarna czapka / biała czapka
  • woala (ok metr na każdą czapkę), fajnie też wygląda z nakrapianym tiulem
  • szpilki
  • nitka pod kolor i igła
Cena: ok 15 zł za sztukę


Zakładamy czapkę i formujemy tiul na taką długość jaka nam pasuje, możemy go też podwinąć, jeśli jest za długi. Z tyłu wiążemy supełek z woali, tak aby trzymała się na czapce. Przypinamy szpilkami woalę do czapki (najlepiej to zrobić na głowie :)).



Zabieramy się za przyszywanie, najlepiej zawinąć wystający z góry tiul pod wywinięcie czapki. Podszyć od tyłu, tak aby nie było widać szycia na zewnątrz. Z tyłu przyszywamy supełek. 

GOTOWE :)






8 komentarzy:

Anonimowy pisze...

w życiu bym takiego czegoś na głowę nie ubrała... śmieszne i przesadzone do dziennych stylizacji

Una pisze...

Fajny pomysł na własnoręczne zrobienie takiego nakrycia głowy (cokolwiek sądzę o nim samym) ;-)

Paulina pisze...

Rewelacja!!!

Justyna Janiuk pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Justyna Janiuk pisze...

Ciekawie to wygląda, ale nie wiem, czy bym się odważyła :) Fajnie by wyglądało to jakiejś grunge stylizacji ;)

Anonimowy pisze...

pasuje do Ciebie jak wół do karety...

gozz osińska pisze...

bo Ty wiesz co pasuje do mnie najlepiej :)

Pola. pisze...

Wiesz co, podoba mi sie taka odmienna niejako czapka :), choc raczej bym sie w niej nie widziala. Tutaj na zdjeciach nie podoba mi sie tylko polaczenie tej czapy z sukienka zielona, jakos nie przemawia to do mnie..
Oczywiscie zrobienie tego jest dziecinnie proste i widac jak mozna zrobic "cos" z niczego :) super.